KİMLERDENMİŞ?

Bu blog, iki yakın arkadaşın ortaklığı ile seneler önce oluşturuldu, ancak evlilikler, doğumlar, ayrılıklar, yeni deneyimler derken, farklı bir yöne evrildi. Sonra da dendi ki, "ya biz bunu da denemişiz". O zaman neden insanlarla da paylaşmayalım? Her işte parmağı olan iki dostun yorumlarını, paylaşımlarını okuyacaksınız. Bi bakmadan geçmeyin :)

PAYLAŞALIM MI?

16 Eylül, 2019

KENDİN YAP PROJELERİ: ESKİ ABAJURU YENİLEDİM!


     Ekonomik durumlardan bahsederken, yeni eşyalar almayalım, tüketmeyelim derken kendin yap projelerinden bahsetmemek olmaz. Nedir ki insanız, hayatımızda bir takım yenilikler istiyoruz, sürekli gördüğümüz şeylerden sıkılıyoruz. Ama ben hep, bazı kullanımda sıkıntısı olmayan eşyaları yenilemek taraftarıyım.

     Uzun zamandır aklımdaydı. Yaklaşık 10 yıldır kullandığım, ama artık hem eskiliği, hem de aşırı sade görüntüsü beni rahatsız eden eşyalarım var. Bunları nasıl yenileyebileceğimi düşünürken, nihayet aksiyon alabildim.

     Elinizde çok fazla malzeme olmasına gerek yok. Bir sıcak silikon tabancası, biraz iplik, biraz el becerisi yeter de artar.

Şöyle bir dokunmatik abajur vardı elimde. Yaklaşık on yıllık. artık kumaş kısmı lekelerden ve şekil bozukluğundan eski görünmeye başlamıştı. Ama kullanılabilir durumda olduğundan atmaya da kıyamıyordum.

     Elimdeki malzemelere baktım. Biraz hasır ip. Biraz Aliexpress' ten daha önce aldığım jüt kurdele. Biraz makrome ipi. Bir adet de deniz yıldızı :)





    Önce hazır ipi üst kısma yapıştırarak başladım. Tek sıra yapıştırdıktan sonra jüt kurdeleyi onun altına yapıştırdım. Daha sonra ek yerinin çirkin durduğuna karar verip elimdeki makrome iplerden iki adet pastel tonlarında yaprak yaptım, birini ek yerinin altına, diğerini de ek yerinin üzerine yapıştırdım. Tabii ki burada amacım yaprakları göstermek değildi çünkü zaten abajurun arkasına denk geliyordu, ama yine de sevimli durdu.

     Makromeden yaprak yapımı için tık tık ===> Makromeden yaprak nasıl yapılır?


Bendeki makrome ipleri pamuklu değildi. Normalde pamuk içerikli olanlar ile yaparsanız daha iyi durur, ben ne kadar az masraf o kadar iyi diyerek elimdekileri kullandım. (Malum, TÜKETMİYORUZ:)


Son olarak, elimdeki deniz yıldızını ön tarafa silikon ile yapıştırdım.

     Sonuç olarak önden de, arkadan da yepyeni bir abajurum oldu. Hem de elimde kalan parçalarla, hiç para harcamadan. Avizem de eskidi, ona da başladım. Bitirdiğim zaman buralara Kendin yap projesi: Avize de gelecek :) 

    










Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML