KİMLERDENMİŞ?

Bu blog, iki yakın arkadaşın ortaklığı ile seneler önce oluşturuldu, ancak evlilikler, doğumlar, ayrılıklar, yeni deneyimler derken, farklı bir yöne evrildi. Sonra da dendi ki, "ya biz bunu da denemişiz". O zaman neden insanlarla da paylaşmayalım? Her işte parmağı olan iki dostun yorumlarını, paylaşımlarını okuyacaksınız. Bi bakmadan geçmeyin :)

PAYLAŞALIM MI?

20 Haziran, 2019

BURUN ESTETİĞİ (RİNOPLASTİ)

     Eveeet önce bir anlaşalım: "efendim benim burnumda ufak bir deviasyon sorunu vardı, yaşam kalitemi arttırsın diyerekten şeyettim"leri bir geçelim istiyorum. Suratımızın tam ortasındaki organ düzgün durmuyorsa bunu düzelttirme isteği kadar doğal bir şey yok. Ben estetiğe karşıyım diyenler kaşlarını bıyıklarını da almasın, tırnak etlerini de temizlemesin, kaşlarını da doldurmasın. Çünkü hepimiz estetik kaygılarla bu işlere giriyoruz. Burun kısmıysa cımbızla, makyajla elde edemediğimiz bir görünüm olduğundan cerrahi işleme başvuruyoruz.

burun estetiği yaptıranlar
     Şimdi sene 2011 üniversiteye başlamak üzereyim ve bilinçsiz burun spreyi(iliadin) kullanımına bağlı bağımlılık geliştirdim. 3-4 saatte bir bu burun spreyini kullanmazsam astım hastalarının o tıkanmalarına benzer bir tıkanma yaşıyordum. Doktora gittiğimde kullandığım burun spreyinin burun içindeki etleri şişirdiği ve buna bağlı nefes almakta güçlük çektiğim anlamına gelen bir açıklama yaptıktan sonra ameliyat dedi. Ben durur muyum madem bıçak altına yatıyorum, madem o narkoz yenecek neden burnumdaki kemeri de düzelttirmiyorum.

   Bir cesaretle burun estetiği ameliyatına girdim. Başarılı da geçti. Uyandığımda düzgün bir burun üstüne yapıştırılmış ince bir bant ve göz pınarlarımda belli belirsiz morluklar vardı. "Çok temiz sıyrıldım bu işten dedim" ağrı kesicinin etkisi geçene kadar. Ama tabi bunu bekliyordum zaten, ameliyattan çıktım elbette bir çilesi olacak.

    Canım doktorum beni ameliyat sonrasında zerre yönlendirmediğinden ve hatta ben şimdi ne yapayım yatayım mı eve gidip dediğimde tabi tabi yat dediğinden ben eve gider gitmez salona kurduk hasta yatağını, "sonuçta ameliyat olmuşum boru mu?" dedim. Sırt üstü bir gecelik uykunun ardından, sabah bir ucube gibi uyandım. Gözlerim açılmıyor, gözlerimin yerinde iki somun ekmek büyüklüğünde şişlik var ve bu şiş olan bölge mosmor.

     Apar topar doktora gittik, insan içine çıkamıyorum, öyle fena. Doktorum gayet sakin bir şekilde "yattığın için olmuş, yer çekiminin etkisiyle göz çukurunda toplanmış tüm şişlik" dedi. Keşke beni uyarsaydı, bırak yatmayı en az 1 hafta oturma pozisyonunda uyumam gerektiğini söyleseydi, bunun yanında bandaj çıktıktan sonra düzenli olarak burun etrafına parmaklarımla masaj yapmam gerektiğini, bunun yeni şeklin sabitlenmesi için çok önemli olduğunu söyleseydi. Şimdi mi? Şimdi zaman içerisinde burnumun şekli bozuldu, burun deliklerim birbirinden farklı, birisi daha düşük. Şu anda da yeniden bıçak altına yatacak cesaretim yok. Dolgu ile burun estetiği yaparak düzeltme yapılabilir mi onun peşindeyim.

     Siz siz olun doktorunuzu iyi seçin, iyi araştırın, öncesi ve sonrasına dair bilgi sahibi olmadan bu işlere girmeyin.
N.G



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML