KİMLERDENMİŞ?

Bu blog, iki yakın arkadaşın ortaklığı ile seneler önce oluşturuldu, ancak evlilikler, doğumlar, ayrılıklar, yeni deneyimler derken, farklı bir yöne evrildi. Sonra da dendi ki, "ya biz bunu da denemişiz". O zaman neden insanlarla da paylaşmayalım? Her işte parmağı olan iki dostun yorumlarını, paylaşımlarını okuyacaksınız. Bi bakmadan geçmeyin :)

PAYLAŞALIM MI?

25 Haziran, 2019

HAYATIMA HOŞGELDİN EGZAMA (Atopik Dermatit)

2011 Yılı Ocak-Haziran arasını eğitim sebebiyle yurt dışında geçirdim. Nereden baksak 6 aylık bir süreç. Bu sürenin sonlarına doğru vücudumda, özellikle eklem yerlerimde, bir takım kızarıklıklar ve kaşıntı oluşmaya başladı. Ama öyle böyle değil, göz kapaklarıma kadar. Ne yapacağımı bilemedim. Neyse ki son günlerimdi ve Türkiye'ye döner dönmez kendimi Dermatologa attım. Doktor bana son 6 ayda rutinimin dışında bir şey yiyip yemediğimi sordu. Dedim ki son 6 ayda alışkın olduğum hiç bir şey yemiyorum. Atopik Dermatit ya da diğer adıyla egzama rahatsızlığım bu şekilde başladı.

Neye benziyor?
Eklem bölgelerini hedef alan bir hastalık. Kol iç-dış eklem bölgeleri, bacakta diz arkası, ellerde ve ayaklarda üst bölgeler ve parmak araları, kulak arkası, ense bölgesi, saç dipleri, göz kapakları, burun kenarları...Aşırı sinir bozucu değil mi? Süreç kaşıntıyla başlıyor, kaşıntı kızarıklık ve ardından minik su baloncuklarına dönüşüyor. Kaşıdıkça o baloncuklar patlayıp açık yaralara dönüşüyor. Kış aylarında soğuktan cilt kuruyup kaşınıyor, yaz aylarında ise sıcaktan ter kaşıntıyı tetikliyor. Kaşıntı başlar başlamaz ben doktorun verdiği losyon ve kremleri kullanıyorum.


Peki bu hastalığın sebebi ne?

Stres: Öncelikle bana konulan teşhis "strese bağlı egzama": en sevdiğim teşhis tipi. Nasılsa kanıtlanamaz, ön görülemez ve engellenemez. Stres yapıyor musunuz sorusuna aa hayır asla hiç olmadı diyebilen bir deli yürek var mı aramızda? Öte yandan stres miktarı arttıkça da kaşıntı ve döküntülerde artış görüldüğü de bir gerçek.

Genetik: Bu egzama illeti tamamen genetik faktörlere bağlı diyor gittiğim doktorlar. Yani ailenizde akrabanızda mutlaka bu cilt tipi, eğilimi var.

Kimyasal Malzemeler: Temizlik sırasında kullanılan kimyasal ürünler, kozmetik ürünler bu hastalığın sebebi değilse de ciddi anlamda tetikleyicisi. Zaten dikkat ederseniz ellerde çok görülüyor, bir de saç diplerinde(bknz. saç boyası, kimyasal içerik barındıran şampuan ve saç ürünleri..)


Nasıl kurtulabiliriz?

Kurtulamazsınız! Ne yazık ki kalıcı bir tedavisi yok. Atak döneminde kortizon içeren bir takım merhem, krem ve losyonları kullanıyorsunuz. Geçici rahatlama ve çözüm sağlıyorlar. Ama ara ara ben buradayım deyip kendisini hatırlatmaktan vazgeçmiyor.


Kendiniz için yapmanız gereken şeylerin başında pamuklu kumaşlar kullanmak geliyor. Parfümü cildinize direk olarak sıkmayın. Cilt kurutan sabunlardan uzak durun. Cildinizi nemlendirmeyi ihmal etmeyin. Bunlar zaten sağlıklı bir cilt ve birçok cilt rahatsızlığının önüne geçmek için herkes tarafından yapılması gerekenler.


Atopik dermatit cilt özelliği olan kişilerde aşırı cilt kuruluğu da görülüyor. O yüzden üzülerek söylüyorum ki dermokozmetik ürünlere dökülecek o paralar. Öbür türlü ucuz/uygun fiyatlı, parfüm ve kimyasallar içeren piyasadaki kozmetik ürünler rahatsızlığınızı tetiklemekten, kaşıntıyı arttırmaktan başka bir işe yaramıyor. Rahatlamanın tek yolu doktorun verdiği krem/merhem/losyonları kullanmak. Hem de hemen etki ediyor. Burada ilaç ismi belirtmeyeceğim. Lütfen doktora gidin, teşhisinizi koysun ve reçete yazsın. İnternet üzerinden edindiğiniz bilgilerle ilaç kullanımında bulunmayın(Kamu spotu) :D) Bunun dışında günlük kullanım için dermokozmetik ürünler çok etkili. Benim uzun zamandır tercihim Avene! Hatta bu marka XeraCalm serisiyle direk olarak çok kuru ve atopi eğilimli ciltleri yatıştırmaya yönelik. Yoğun kuruluğun önüne geçiyor ve cildi rahatlatarak kaşıntı ve kızarıklıkları sakinleştiriyor.








Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML