KİMLERDENMİŞ?

Bu blog, iki yakın arkadaşın ortaklığı ile seneler önce oluşturuldu, ancak evlilikler, doğumlar, ayrılıklar, yeni deneyimler derken, farklı bir yöne evrildi. Sonra da dendi ki, "ya biz bunu da denemişiz". O zaman neden insanlarla da paylaşmayalım? Her işte parmağı olan iki dostun yorumlarını, paylaşımlarını okuyacaksınız. Bi bakmadan geçmeyin :)

PAYLAŞALIM MI?

05 Eylül, 2019

ANLIYORUM AMA KONUŞAMIYORUM BEN YA :/ (CAMBLY VS. HELLOTALK VS. OPENTALK)


     Bizim millet yabancı dil öğrenemiyor. İlkokulda almaya başladığımız İngilizce eğitimi taaa üniversiteye kadar devam ediyor, İngilizce diziler filmler izlemeye bayılıyoruz, ama anladığımız şekliyle bir türlü konuşamıyoruz şu dili.

     Bunda tabii ki en büyük sebep, İngilizce veya öğrenilen dili günlük hayatta kullanmamak yatıyor. Bunun için de, adamlar düşünmüşler taşınmışlar, Cambly, Hellotalk vb. speaking/ konuşma üzerine götürülen aplikasyonlar yapmışlar.

     Önce Cambly' i denedim. Ana dili İngilizce olan bir eğitmen ile eşleşiyorsunuz, ve karşılıklı sohbet ederek, yanlışları düzelterek ve çalışarak İngilizce öğreniyorsunuz. Cambly ilk kullanım için beş dakikalık ücretsiz görüşme hakkı veriyor, bu süre içerisinde uygulamayı satın alıp almayacağınıza karar vermeniz lazım. Ücretler el yakacak cinsten yalnız, uyarayım, aylık 800 TL meblağı özel öğretmen ve kurslara giderek de gayet harcayabilirsiniz. Ama çok paranız varsa, kullanılmayacak bir uygulama değil. Cebinde özel öğretmen taşımak gibi bir şey :)

     Hellotalk ise daha kullanışlı. Ya da bedava olduğundan bana öyle gelmiş olabilir, bilemedim şimdi :) Diyelim ki İngilizce öğrenmek istiyorsunuz, anadili İngilizce olan ve Türkçe öğrenmek isteyen dünyanın herhangi bir yerinden biriyle eşleşiyorsunuz, sohbet ediyorsunuz. Hatalarınızı düzeltiyorlar, doğrusunu söylüyorlar, konuşma dilinizi geliştirme ve pratik yapma şansı buluyorsunuz. En güzel yanı da, farklı kültürlerden insanlarla sohbet edebilmek. Bu uygulamadaki tek olumsuz deneyimim, gün içinde konuştuğum bir akademik personelin (?) gecenin bir yarısı uygulama üzerinden arayıp "seni düşündüm, neden bilmem ki :/" demesiydi. Engelleme özelliği kalp ben!

     Opentalk ise chat yapmaktan ziyade, konuşma üzerine kurulmuş bir program, seni sesli olarak biriyle eşleştiriyor, sohbet etmeye çalışıyorsun, 4 defa bağlandım, ilk üçünde Hintli, bir tanesinde ise Afrikalı biriyle eşleşip ne dedikleri hakkında zerre fikrim olmadığı için görüşmeleri sonlandırdım. Zira Türkçede bile sessizlik uzayınca kendisini garip hisseden şahsım, başka bir dilde susmaya katlanamadı. En son kendimi nerelisin sorusunu dördüncüye sorup, dördüncü cevabı da anlayamadığımdan adamın beni konuşarak döveceğinden endişe ederken yakaladım. Kısacası fikir hoş, ama uygulamayı Araplar ve Hintliler basmış, telaffuzları çok kötü, ne dediklerini anlayamayınca da sinir yapıyorlar :/

     Şimdilik denediğim uygulamalar bunlar, kullanmaya devam edeceğim de, ilk aşamada zamanları/ dilbilgisini ve yazı dilimi oturtmak istediğimden Hellotalk gayet işimi görüyor. Zamanla speaking için farklı uygulamalar denemeyi düşünüyorum, denediğim zaman burada da paylaşırım. Kullanışlı uygulamalar varsa lütfen yorum kısmında benimle paylaşınız!



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML